1. Het doel bepalen
Voordat we beginnen met testen, moeten we een duidelijk doel voor ogen hebben. Dit doen wij samen in overleg. Het doel kan variëren van het verhogen van het aantal inschrijvingen voor een nieuwsbrief tot het stimuleren van verkoopconversies.
2. Hypothese opstellen
Gebaseerd op analyse van de cijfers en onze expertise, stellen we een hypothese op over wat we denken dat beter zal presteren op jouw website of app. Bijvoorbeeld: “Het veranderen van de kleur van de ‘Koop nu’-knop naar groen zal de conversies met 10% verhogen.”
3. De test ontwerpen
Daarna maken wij twee versies van het element dat wij moeten testen op basis van de vorige stappen. Een versie blijft ongewijzigd (A) en de andere bevat de voorgestelde wijziging (B). Het verkeer verdelen we tussen de twee versies en we zorgen ervoor dat dit gelijkmatig en willekeurig gebeurt, zodat de resultaten niet beïnvloed worden door externe factoren.
4. Resultaten analyseren en implementeren
Na een vooraf bepaalde periode of nadat een significante hoeveelheid gegevens is verzameld, analyseren we de resultaten om te bepalen welke versie beter heeft gepresteerd.
De versie van jouw website of app die het best heeft gepresteerd, raden wij aan om permanent te maken.